tisdag 30 juli 2019

Harry Potter 20 år.

Jag tillhör den generationen som är uppvuxen tillsammans med Harry Potter. Jag började älska Harry Potters värld från start. Vad jag föll för kommer jag inte ihåg. Kanske var det vänskapen mellan karaktärerna. Kanske var det misären som vändes till hopp. Kanske var det något som jag inte kan förklara. Men kärlek var det för Harry Potters värld och denna kärlek lever fortfarande kvar. Idag bor jag i ett hem som innehar sex kompletta upplagor av Harry Potter. Samt två påbörjade upplagor.

Nyligen släpptes en ny version av de svenska Harry Potter. Dessa böcker har jag suktat efter och äntligen är de i min ägo! Böckerna står så fint i bokhyllan och jag vill klappa på dem lite extra innan jag går och lägger mig i kväll. Tänk vilken glädje att få älska en fiktiv värld.


2 kommentarer:

  1. Jag har fått hålla mig från att köpa dem! Det får räcka med de svenska originalutgåvorna och de illustrerade, för tillfället iaf ;p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns inget som heter hålla sig borta från. Vi såg dem och kände att vi var tvungna att ha dem :D Även om din inställning är sund, sett till konsumtion och miljö :p

      Radera