onsdag 4 december 2019

Livet och läsningen just nu.

Jag snor ett inlägg från Vargnatts Bokhylla idag igen. Denna gången handlar det om min läsning just nu. Håll till godo!

Läser just nu? - Harry Potter och den flammande bägaren, illustrerad utgåva av J.K Rowling, samt Vid hägerns skarpa skri av Lian Hearn.
När jag inte läser? - Hänger jag med dottern. 
Lyssnar på just nu? - Jag lyssnade precis färdigt på Hjärtats bokhandel och har inte hunnit börja på någon ny ännu. Men tillsammans med mannen lyssnas det på Gudarna vaknar av Sylvain Neuvel.
Ser fram emot? - Lätta nattningar av dotter! (När nu det kommer ske...)
Bäst just nu? - Det glada humöret som ändå är här hemma, trots för lite sömn hos tre av tre personer. 
Lyser upp i det grå? - Julbelysningen! Jag älskar att ha fått sätta upp stjärnor och ljusstakar i fönstren och tomtarna som klättrar upp på taket. 
Mindre bra? - Det är regnigt istället för snöigt ute.
Läsning jag ser fram emot? - Svårt! Just nu är jag tacksam för alla de stunder då jag finner ro att läsa, så kanske den läsning som blir av.
Flipp? - Jag har en tv i sovrummet! Så nu kan jag titta på tv, även om jag tvingas gå och lägga mig vid åtta på kvällen. 
Flopp? - CSN krånglar, eller kommer eventuellt göra det. 
I december? -Hoppas jag på många mysstunder med mannen!

2 kommentarer:

  1. Jag och M lyssnar på Sovande jättar :D Han har lyssnat på den tidigare men vill verkligen att jag ska göra det också så vi lyssnar tillsammans nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt! Jag och A lyssnade på Sovande jättar förra året, men har väntat på att del två ska komma på svenska och sedan ska vi ju ha tid att lyssna också ;)

      Radera