måndag 9 december 2019

Mannen väljer.

Med huvudet tomt på blogginlägg så fick min man steppa upp och välja böcker ur min TBR. Om han skulle bestämma vilka böcker jag ska läsa så snart jag läste ut Harry Potter, så hade han valt följande:

Först ut är en vacker utgåva av Ringaren i Notre Dame av Victor Hugo. Mannens anledning när jag frågar är kort och gott att det är en klassiker... Mitt sug sköt inte i taket direkt, haha.
Huckleberry Finn av Mark Twain anser mannen är en bra klassiker, så den borde jag också läsa. Hmm, kanske att jag lyssnar på honom.
Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón är trots allt ett väldigt snällt val, då mannen valde den eftersom att han vet att jag egentligen vill läsa denna boken men är lite rädd för att jag inte ska gilla den.

Borde jag lyssna på mannen och läsa någon av dessa tre som nästa bok?

3 kommentarer:

  1. Du borde läsa Ringaren i Notre Dame och låta mig veta om jag borde läsa den :p. Och sen självklart Ängelns lek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag borde alltså läsa för din skull. Det var en ny anledning. :p

      Radera
  2. Läs Ängelns lek!!! Jag blev en liten aning besviken på en grej i den, MEN när jag sedan läste tredje boken i serien var det glömt, för allt hänger ju ihop. Boken är i övrigt sjukt bra tycker jag!
    Jag skulle läsa Huckleberry Finn på högstadiet men kom inte längre än 20 sidor eller något innan det tog tvärstopp. Kanske provar igen någon gång, men det är tveksamt. Finns ju så många andra böcker man kan välja istället. :)

    SvaraRadera