onsdag 11 december 2019

Ni borde flytta, men...

Vi har väl alla böcker i våra bokhyllor som egentligen borde få flytta, men någon del av oss håller ändå kvar i böckerna. Snälla, säg att jag inte är ensam om detta fenomen. Idag bjuder jag er på tre (egentligen fyra) böcker som borde flytta och förklaringen till varför de fortfarande bor kvar.

 En olustig början av Lemony Snicket är första boken i en serie. Jag läste mycket ur denna serien när jag var yngre, dock har jag aldrig läst hela. För något år sedan sprang jag på denna bok second hand och tänkte att det vore roligt att läsa om serien, men jag fick otroligt fel. Idag är jag för vuxen för boken och stör mig på mycket i den. Anledningen till att jag inte gjort mig av med den är för att jag hoppas ändra min uppfattning om den, men det kommer inte ske. Jag vägrar bara acceptera det.
 Jonsefine Sandbloms bok Kalla mig Amanda köpte jag på bokmässan 2018 och hoppades att jag skulle älska den, jag hade hört så mycket gott om den. Men när jag väl gav mig själv tiden att läsa denna bok så var den inte alls något för mig. Jag vet att jag aldrig kommer läsa om Kalla mig Amanda, men då den bara är läst en gång och kostade mig 120kronor att köpa, så har jag så svårt att motivera att skänka bort den och har inte orkat ta tag i att försöka sälja den.
Sist ut bland böcker som borde flytta, men inte gör det är de två första böckerna i Alvblods-trilogin av Lovisa Wistrand. Drakviskaren och Demonviskaren är böcker som jag läste när de släpptes och som jag idag endast minns väldigt lite av. Dödsviskaren som är den avslutande trilogin släpptes vid bokmässan i år och det var först när det släpptes som jag insåg att mitt intresse för att läsa färdigt trilogin är lika med noll. Anledningen till att dessa två bor kvar är för att jag inte tagit mig tiden att göra mig av med dem.

Har du någon bok hemma som egentligen borde flytta?

2 kommentarer:

  1. Det har jag nog. Men jag har väldigt svårt att göra mig av med böcker. En del har fått flytta ut i garaget. Det är det längsta jag klarat av. Och ändå står det mängder av böcker i bokhyllorna som jag aldrig nånsin kommer att läsa om. Ja, kanske till och med böcker som jag inte läst och insett att jag nog aldrig kommer att läsa. Men det är ju MINA böcker...

    SvaraRadera
  2. Det har jag nog trots att jag rensat nyligt!

    SvaraRadera