tisdag 10 december 2019

Tisdagstrion: Litteraturpristagare.

Denna veckas tisdagstrio består av tre litteraturpristagare av olika slag. För mig var det väldigt spännande att grotta ner mig bland mina böcker och hitta vilka som faktiskt vunnit pris. Inte så självklart som jag först trodde, men en trio fick jag ihop! Tack Ugglan & Boken för ny kunskap om mina böcker!

 Den lättaste boken att hitta var utan tvekan Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr. Jag visste sedan innan att denna bok vunnit Pulitzer-priset och kunde snabbt plocka fram den.
En nyhet för min vetskap är att Eragon av Christopher Paolini vann Indies Choice Book Awards for Children's Literature 2004. Visst ni detta?
Att Michelle Magorian 1984 vann American Library Association Best Book for Young Adult med sin bok Hemlängtan var även det en nyhet för mig. Roligt roligt!

1 kommentar:

  1. Eragon ser jag verkligen fram emot att läsa nu när den fått flytta från systers bokhylla och hem till min :D

    SvaraRadera