tisdag 19 november 2019

Tisdagstrion: Först i serien.

Jag hann inte få ut ett inlägg till förra veckans tisdagstrio, men denna veckan hoppas jag på tåget igen! Ugglan & Boken har denna vecka valt det fina temat "först i serien". Jag har här valt serier som jag önskar att jag gav mig själv tiden att läsa om.

Bläckhjärta av Cornelia Funke är en serie som jag hatade slutet på, men som jag ändå tyckte var mysig att läsa. Tyvärr läste jag serien utspridd över väldigt många år, så jag hade velat läsa om den i ett svep.

Serien Beautiful dead startar med Jonas bok och är skriven av Eden Maguire. Det är en mindre evighet sedan jag läste denna kvartett och jag minns inget alls från den. Därför skulle jag gärna ta mig tiden att läsa den igen!

De sju topparnas rike av Susanne MacFie var en serie som jag älskade som yngre och jag tycker fortfarande att den är mysig. Att hälsa på i denna världen igen skulle vara roligt.

4 kommentarer: