torsdag 14 november 2019

Torsdagstag: This or That.

1. Reading on the couch or on the bed?
På soffan! Den är skön och den är stor och man kan sitta i den, man kan ligga i den, man kan äta i den och man kan smula ner i den utan att mannen blir tokig. Så soffan, i alla lägen!

2. Male main character or female character?
Jag föredrar oftast kvinnliga karaktärer, men det handlar mest troligen om att det är kvinnliga karaktärer som jag läst om mest i mina dagar.

3. Sweet snacks or salty snacks when reading?
Jag är en sockerjunkie, så söta snacks! Plus att de oftast inte är friterade och således mer sällan lämnar fettfläckar i mina böcker.

4. Trilogies or quartets?
Trilogier! Jag tycker definitivt att det räcker med tre böcker, risken är annars stor att det blir långdraget och inte riktigt kommer till slutklämmen innan läsaren (jag) hunnit tröttna.

5. First person point of view or third person point of view?
Jag tror att jag föredrar tredje person, men kan ärligt erkänna att jag inte kan ge något säkert svar på denna frågan.
6. Reading at night or in the morning?
Kvällsläsning är mysigare än morgonläsning. Jag gillar att läsa när jag vet att alal dagens måsten är gjorda, men har svårt att slappna av om jag har alla dagens måsten framför mig.

7. Libraries or bookstores?
Bibliotek! Jag älskar att gå runt och titta i hyllorna på biblioteket. Där hittar jag såväl gamla favoriter som nya böcker som fångar mitt intresse.

8. Books that make you laugh or make you cry?
En bok som får mig att skratta, men det beror väldigt mycket på var jag är i livet.

9. Black book covers or white book covers?
Jag har hellre en stor mängd vita bokomslag, än svarta bokomslag. Det rum som utgör mitt bibliotek saknar fönster, så svarta bokomslag skulle bli väldigt, väldigt mörkt.

10. Character driven or plot driven stories?
Handlingsdrivna böcker är mina favoriter. Även om det känns som att karaktärsdrivna böcker på något vis skulle vara finare att läsa. Upplever du samma sak? 

2 kommentarer:

  1. Den här kanske jag lånar framöver! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör på! Alltid roligt att få reda på vad andra tycker i frågor om böcker :D

      Radera