torsdag 21 november 2019

Torsdagstag: End of the year.

Slutet på 2019 börjar närma sig, därför tycker jag det passar bra med en boktag som gör sitt bästa för att sammanfatta det läsår som har passerat.

1. Are there any books you started this year that you need to finish?
Jag skulle väldigt gärna vilja läsa ut Harry Potter och den flammande bägaren, den illustrerade utgåvan, innan året är slut. I övrigt känner jag inte att jag har någon bok som jag behöver eller verkligen vill läsa ut innan året är över.
 
2. Do you have an autumnal book to transition into the end of the year?
Jag har ingen speciell bok som jag läser för att ta mig in i denna årstid och slutet av året, nej. Jag visste inte ens att det var en grej man har. Har ni det?
 

3. Is there a new release you're still waiting for?
Nope! Den enda bok jag väntat på under 2019 är den illustrerade utgåvan av Harry Potter och den har jag redan i mina ägor.
Eller jo, Jul på menyn som ljudbok! Den släpps den 26 november.

4. What are three books you want to read before the end of the year?
Det hade varit roligt att ha läste Obsidio, den avslutande delen i trilogin The_Illuminae_Files. Jag hade även blivit glad om jag fått läst Gudarna vaknar, vilket jag och mannen tänkt göra tillsammans. Som tredje bok på denna frågan tänker jag svara Glaskupan av Sylvia Plath. Jag läste den, på engelska, för många år sedan och skulle gärna vilja läsa om den på svenska.

5. Is there a book you think could still shock you and become your favourite book of the year?
Jag har väldigt, väldigt svårt att tro det! Möjligtvis Obsidio, men ingen annan.

6. Have you already started making reading plans for 2020?
Jag har inte en en enda läsplan för 2020. Måste jag tvinga ur mig någon, så är det att fortsätta läsa för dottern varje dag. Så länge hon får läst för sig, så gör det inget att min egen läsning blir lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar