fredag 20 september 2019

Omaslagspärlor del 5.

Tänk hur många fina omslag som jag redan visat upp här på bloggen, trots det finns det fortfarande så oändligt många fina omslag kvar att visa er. Därför kommer här ytterligare tre omslag, som jag tycker om att titta på. För övrigt, så borde jag skaffa fler bokhyllor, så jag får plats att visa upp fler omslag och inte bara bokryggar...

Hur kan man inte falla för detta omslaget?! Beren och Lúthien av J.R.R. Tolkien är otroligt vacker med sina färger och illustrationstyp. Känslan som omslaget ger är, för mig, ren magi.
Omslagsillustratör/Formgivare: Alan Lee.

Omslag nummer två denna vecka ger mig riktigt mycket höstkänsla, framför allt på grund av färgerna och de fallande höstlöven. Ester Karlsson med K av Olséni & Hansen ä en bok med en sann omslagspärla.
Omslagsillustratör/Formgivare: Nils Olsson

Det här omslaget är så häftigt! En resväska med vidunder - Upplev den förtrollade världen i fantastiska vidunder och var man hittar dem av Mark Salisbury. Boken är utformad som en resväska och gör mig glad i själen att titta på.
Omslagsillustratör/Formgivare: MinaLima

6 kommentarer:

  1. Jättefina omslag!
    Fler bokhyllor är en nåd att bedja om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar alltid på hur jag ska få plats med fler bokhyllor. Och hur mycket böcker golvet orkar, innan det bågnar.

      Radera
  2. Beren och Lúthien var verkligen fint!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska vidunder har jag också fast på engelska och den är verkligen jättefin! Och en bra idé att kunna visa upp omslagen i bokhyllorna också och inte bara bokryggarna. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade det varit trevligt! Oftast är framsidorna så mycket finare än ryggarna...

      Radera