torsdag 26 september 2019

Torsdagstag: 20 frågor.

Veckans härliga torsdag är här och det betyder att det är dags för en booktag! Denna veckas tag har det charmanta namnet 20 frågor.
1. How many books is too many books in a book series?
För mig går nog gränsen vid fyra böcker. Blir det en femte så är det för mycket!
2. How do you feel about cliffhangers?
Jag gillar dem! Är det en cliffhanger i slutet av en bok så vill jag ha fortsättningen på en gång, annars blir jag bitter. Annars me like!
3. Hardcover or paperback?
Helt klart inbundet!
4. Favorite book?
Min favoritbok är, som ni säkert vet, Godnatt Mister Tom.
5. Least favorite book?
De andra av Nils-Petter Lööf.
6. Love triangles, yes or no?
Nja, inget större fan av dem.
7. The most recent book you just couldn’t finish?
Minns jag rätt så var det Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman.
8. A book you’re currently reading?
Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon.
9. Last book you recommended to someone?
Det var alla böcker av Lucy Dillon, plus Kärlek på menyn. Dessa rekommenderade jag till en kompis som, precis som jag, är inne i en feelgood-period.
10. Oldest book you’ve read?
Odysséen, eller i alla fall delar av den. Det är sådant man tvingas läsa som lärarstudent.
11. Newest book you’ve read?
Såhär på rak arm så vet jag faktiskt inte.

12. Favorite author?
Den författare, som under längst tid, varit en favorit är Michelle Magorian.
13. Buying books or borrowing books?
Jag är en bokköpare.
14. A book you dislike that everyone else seem to love?
City of Bones av Cassandra Clare är en bok som jag inte gillade, men som många andra verkar tycka är fantastisk!
15. Bookmarks or dog-ears?
Bokmärke, men var en hundöra när jag var liten.
16. A book you can always re-read?
Harry Potter är en sådan serie.
17. Can you read while hearing music?
Oftast. Föredrar instrumental musik i sådana fall och inte text.
18. One POV or multiple POVs?
Var tvungen att googla, men POV står för Point Of Wiews. Där föredrar jag en POV, då det är lättare för mig att följa med i vem som berättar.
19. Do you read a book in one sitting or over multiple days?
Jag har alltid älskat att läsa i en sittning, men numer finns inte tiden till det. Så jag läser mina böcker över flera dagar.
20. One book you read because of the cover.
Illuminae valde jag dels för dess omslag, dels för hypen. Så väljer den boken.

2 kommentarer:

  1. Oh omläsning av Harry Potter kommer ju också funka bra i Slow but steady inser jag nu!

    SvaraRadera