onsdag 4 september 2019

Recension: Aldrig ensamma.

Titel: Aldrig ensamma (Del 2 i Systemet-trilogin)
Författare: Anna Jakobsson Lund
Förlag: Annorlunda
Sidantal: 358
Handling: När Systemet inte är det största hotet - vem väljer du att lita på?
Tillbaka i huvudstaden. Allt ser ut som vanligt, men ingenting är sig likt. Samtidigt som de högklassade förbereder sig för val planerar rebellerna ett attentat som ska ändra spelreglerna för alltid. Ava blir inblandad på båda sidor. Lögn, myt och sanning trasslas ihop och snart vet hon inte vem hon kan lita på. Levi kämpar mot vansinnet. Leymah säger att han har glömt vem han egentligen är. Att han är stark nog att kontrollera sin förmåga. Han måste tro henne om han ska kunna rädda sin syster.Ava, Levi och Leymah tvingas ta hjälp av gamla vänner och oväntade bundsförvanter för att få den kunskap de behöver. Men vem är det som förföljer dem? Vem har räknat ut sanningen?Aldrig ensamma är andra delen i en trilogi om mod, vänskap och uppror
Jag kom i kontakt med denna trilogi då Victoria skickade mig del ett för över ett år sedan. Jag läste första delen och kände att den här trilogin måste jag läsa färdigt! Det har dröjt fram tills nu, innan jag börjat ta tag i saken.

Jag hade svårt att komma in i boken, då jag glömt mycket av handlingen i del ett. Men när jag väl kom igång, så minns jag varför jag verkligen gillar denna trilogi. Den känns ny, trots att det är en dystopi. Det jag gillar är att det är en dystopi utan triangeldrama, när hände det senast?!

Boken är lättläst och jag flyger igenom den, vilket är en härlig känsla. Tjoho för att jag har en bok kvar!

4 kommentarer:

  1. Den här serien har jag så länge velat läsa! Måste göra slag i saken och ta itu med den första delen snart! :) En dystopi utan triangeldrama låter faktiskt väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan så starkt rekommendera trilogin. Den är lättläst och riktigt bra. Just att slippa triangeldrama är så skönt!

      Radera
  2. Älskar att det inte finns något triangeldrama!

    SvaraRadera