onsdag 18 september 2019

Recension: Enda vägen.

Titel: Enda vägen (Del 3 i Systemet-trilogin)
Författare: Anna Jakobsson Lund
Förlag: Annorlunda
Sidantal: 410
Handling: När Systemet visar sina svagheter - hur långt är du beredd att gå för att störta det?
Efter attentatet i periferian försätts huvudstaden i undantagstillstånd. Ava, Levi och Leymah ger sig av i jakt på en uråldrig hemlighet som kan störta Systemet. En hemlighet de inte är ensamma om att vilja utnyttja.
Ava kämpar med att leda en grupp med många viljor. Samtidigt söker hon svar hon trodde var begravda för alltid. Finns det människor i Rörelsen som vet något om hennes förflutna?
Levi försöker hitta en plats i en kamp där våld, kunskap och kärlek blandas ihop. 
Kan det finnas ett annat sätt att göra motstånd? En annorlunda revolution?


Detta är sista delen av trilogin om Systemet och en värdig sista bok! Jag har läst denna när dottern har legat och sovit vid mitt bröst och den är en perfekt nybliven-mamma bok! Såhär skrev jag till författaren om boken "När lästiden är betydligt mindre än innan bebis kom, så är det viktigt att prioritera bra läsning. Spännande, men inte för invecklat. Lätt att fastna, men samtidigt lätt att avbryta när bebis vaknar. Perfekt för en mamma."

Vill du ha en serie som drar in dig från första sida, så är detta serien för dig. Jag skrev i recensionen för Aldrig ensamma att det är upplyftande med en dystopi som känns ny och som inte innehåller något triangeldrama. Samma känsla har jag inför denna boken. 

2 kommentarer:

  1. Jag är så, så glad att du tyckte om den här serien! :D

    SvaraRadera