torsdag 12 september 2019

Tag-torsdag: Football tag

Det är torsdag och det är dags för en torsdagstag. Denna veckan handlar tagen om football. Det är inte en idrott som jag är insatt i, men böcker är något jag kan. Håll till godo!

1. False Start--What's a book you had to start more than once?
Över näktergalens golv av Lian Hearn. Sedan kom serien att bli en av mina favoritserier. I alla fall grundtrilogin, jag har inte hunnit läsa de andra två delarna ännu.

2. MVP--What are your Most Valued Pages, aka, which books do you value the most?
Jag tror att det får bli min samlingsutgåva av Narnia, då den är emotionellt väldigt värdefull. Dock är även Godnatt Mister Tom en bok som jag sätter högt emotionellt värde på, så de två böckerna väljer jag. Eller är det fusk att välja två?

3. Offensive Lineman--Name a really big book or series?
Serien om Harry Potter som serie och Harry Potter och Fenixorden får anses vara en riktigt tjock bok.

4. Rookie--Name a debut novel you want to read or that you loved.
Jag har dålig koll på debutromaner. Men minns jag rätt så Emil Hasketts bok Dit du inte får gå en debutroman och jag fullkomligt älskade den!

5. Peyton Manning--Name an author who has written two different books or series you love?
John Green. Jag har tyckte riktigt bra om alla hans böcker, så för mig är han ett klockrent svar på denna frågan!

6. Lambeau Field--Name a book that's very atmospheric.
Här skulle jag vilja svara Harry Potter igen, men det känns som fusk. Så istället blir mitt svar Kärlek på menyn av Debbie Johnson.

7. Hail Mary--Name a book with a great ending. 
Eliza och hennes monster av Francesca Zappia har ett bra slut. Jag tycker hela boken är magisk, så kanske fusksvar på denna fråga också.

8. Raiders--Name a book or series with intense fans.
Varför, varför, varför läste jag inte igenom frågorna innan jag började svara?! Här blir mitt självklara svar Harry Potter, trots att jag svarat det tidigare.
 

9. Walter Payton Man of the Year--Name an author who's really charitable?
 Francine Pascal som har skrivit om tvillingarna Jessica och Elisabeth.

10. Patriots--Name a book or series you're SO TIRED of hearing about.
Cassandra Clare och alla henns böcker. Snälla, håll tyst om dem!

11. Brett Favre--What's a book or series you thought was over but then more books were written?
Shatter me-serien av Tahereh Mafi. Varför kom det fler böcker efter trilogin?

12. Cowboys--Name a book or series that people either love or hate.
Throne of Glass-serien avSarah J. Maas upplever jag som att den antingen älskas eller hatas.

13. Trick Plays--Name a book or series with a plot twist.
Jag tycker att det finns en liten plottwist i Vi mot er av Fredrik Backman. Den är inte stor och den är hyfsat lätt att förutspå, men jag vill ändå hävda att det finns en.

14. Cheerleaders--A book with a flashy cover.
 Molly Moons hypnotiska tidsresa av Georgia Byng. Har ni sett omslaget? Så glittrande, rött och underbart!

15. Roughing the Passer--Name a book that you would love to throw at the author.
 och en grej till... av Eoin Colfer. VARFÖR SKREV DU DEN BOKEN?!?!?!?!?!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar