tisdag 10 september 2019

Tisdagstrion: Norrland.

Denna veckas tema för tisdagstrion hos Ugglan & Boken är Norrland. Ett lätt tema för vissa, men ett svårt tema för mig. Jag fick leta en bra stund i bokhyllorna och använda fantasin för att lösa min trio, men här kommer den.

Först ut blir Björnstad av Fredrik Backman. Denna boken utspelar sig i en stad ute i ingenstans, där vintern och lång, kall och mörk. Något som får mina tankar att dras till Norrland, speciellt de nordligaste delarna av Norrland.

Vi fortsätter med Som stjärnor faller av Lin Hallberg. Denna bok ger mig Norrlands.vibbar tack vare sitt omslag och dess handling. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som leder mina tankar och känslor till Norrland, men något är det.

Den sista boken i min trio är Abba - the photo book. Här har min fantasi fått löpa amok. För under sin karriär så kan jag lova att Abba var i Norrland och spelade, därför får denna boken en plats i veckans trio...


16 kommentarer:

  1. Jag gillar din kreativitet med ämnet, speciellt sista boken! ;D

    SvaraRadera
  2. Ja just det. Björnstad passar ju perfekt!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Det löste du ju snyggt! :-) Tack för dina tips!

    SvaraRadera
  5. Känner mig som den enda i Sverige som inte har läst Björnstad. Vilket är väldigt märkligt eftersom jag verkligen gillar Backman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan glädja dig med att du inte är den enda. Min man har inte heller läst den. Så ni är minst två stycken. ;)

      Radera
  6. Kul med lite tänk utanför boxen. ;)

    SvaraRadera
  7. har inte läst någon i din trio, men Lin Hallberg verkar fin

    SvaraRadera