fredag 6 september 2019

Omslagspärlor 4, med en tvist.

Det har åter igen blivit dags för omslagspärlor, men denna gången med en liten tvist. Medan jag har nattat familjens bebis, så har min man fått plocka fram tre stycken, för honom omslagspärlor. Det var inget lätt beslut, då han hade velat plocka ut ännu fler. Jag tycker dock att han lyckades väldigt bra!

Först ut har mannen valt Mortal Engines av Philip Reeve. Anledning? Omslaget är snyggt och för att omslaget är en perfekt spegling av bokens innehåll. (Tillägg från mig: jag kan tänka mig att han, omedvetet, även gillar det estetiska i omslaget.) 
Omslagsillustratör/Formgivare: Ian McQue
Nästa omslag på listan är inget mindre än det som pryder Harry Potter och De Vises Sten av J. K Rowling. Mannen förklarade att detta omslaget är en pärla då det är där allt började. Hela Harry Potter, men det är också där som jag och han funnit något som både han och jag älskar. (Tillägg från mig: Jag älskar den mannen.)
Omslagsillustratör/Formgivare: Alvario Tapia / Karin Huber
Mannens tredje och sista pärlval föll till slut på Det opålitliga hjärtat av Morgan Larsson. Enligt min man är detta än pärla på grund av färgerna och utformningen av omslaget som helhet. Ett sådant omslag som det inte riktigt går att sätta fingret på. (Tillägg från mig: Jag håller helt och hållet med honom.)
Omslagsillustratör/Formgivare: Eric Thunfors

2 kommentarer: