fredag 11 oktober 2019

Omslagspärlor del 7

Fredagar, härliga fredagar. Att det är fredag innebär också att det är dags för denna veckas omslagspärlor. Denna vecka är det tre ganska olika omslag som tar plats i inlägget, så låt oss börja!

Vi börjar med Meningen med livet, ett riktigt sött omslag. Jag gillar hur karaktärerna ligger och ser ut att fundera på livet, samtidigt som de ser ut som riktiga livsnjutare. Insidan av boken är ännu okänd för mig, men jag blir glad varje gång jag tittar på omslaget.

Omslaget nummer två sitter på boken Gargoylen. Ett omslag som är mörkt, speciellt då bokens kanter/sidor är målade svarta. Det brinnande hjärtat, ihop med den röda färgen på omslaget får min blick att fastna och ha svårt att släppa omslaget.

100 dagar med Jesus får avsluta veckans pärlomgång. Detta omslag är härligt med sin kontrast mellan det vita, svarta och lila. Jag gillar hur omslaget är stilrent och nedtonat, men budskapet kommer tydligt fram.

2 kommentarer: