tisdag 29 oktober 2019

Tisdagstrion: Spännande & otäckt.

Härliga tisdagen är här, med en ny tisdagstrio från Ugglan & Boken. Denna vecka är det ett passande tema, nämligen spännande & otäckt. Som så många gånger förut så var denna vecka klurig. Jag har valt att fokusera på böcker som varit spännande att läsa.

Rädda mig inte av Tahereh Mafi är del två i en serie och jag tyckte att hela serien var spännande att läsa, så denna bok fick en fin plats i denna trio.

Camilla Läckbergs Fjällbacka-serie läste jag som tonåring, för ungefär tio år sedan. Då tyckte jag att dessa böcker var spännande att läsa, eftersom att kriminalromaner var ganska nytt för mig.

Efter Emma, som är skriven av Anna E. Wahlgren, är en psykologisk spänningsroman och den var såväl spännande som otäck att läsa! Jag gillade den, men stundtals var den riktigt obehaglig.

13 kommentarer:

  1. Efter Emma är verkligen obehaglig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill minnas att jag fick gåshud av den då och då.

      Radera
  2. Har inte läst något av Tahere Mafi men har läst några av böckerna i Fjällbackaserien och Efter Emma.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att Läckbergs Fjällbackaserie har urartat i alltför ingående våldsskildringar.

    PS. Visst har du gjort om bloggens layout?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så länge sedan jag läste de böckerna, så jag vet inte vad jag tyckte. Men av någon anledning har jag valt att inte fortsätta läsa de böcker som kommer ut i serien.

      Mig veterligen har jag inte gjort någon förändring på layouten. Så, är det till det bättre eller det sämre du känner skillnad?

      Radera
    2. Du har samma bakgrund som jag, och det hade jag inte lagt märke till tidigare. Jag tycker det är mysigt med bokbakgrunden :)

      Radera
  4. Läckbergs Fjällbackaserie har jag läst nästan hela :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst till Änglamakerskan. Sedan har jag, av någon anledning, inte fortsatt.

      Radera
  5. Har faktiskt inte läst några av dessa, så tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Inte läst någon av böckerna. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Efter Emma har jag läst, mycket bra och spännande! Tack för övriga tips!

    SvaraRadera