torsdag 3 oktober 2019

Torsdagstag: Totally should have...

Torsdag, oh underbara torsdag har anlänt. Med den kommer veckans torsdagstag. Denna veckan attackerar jag sådant som jag önskar hade hänt inom bokvärlden.

1. Totally should've gotten a sequel.
 Enligt mitt minne så tyckte jag väldigt mycket om Du och Jag och Vi av Pia Hagmar och skulle gärna ha läst en fortsättning på den serien, då det är sällan jag träffar på hästböcker som är riktade till vuxna.

2. Totally should've had a spin off series.
Jag är en sådan person som ogillar spin off serier, så denna frågan tänker jag lämna osvarad. För ibland är jag en bad ass och gör inte som folk förväntar sig.

3. An author who totally should write more books.
 Emil Haskett, författaren till Dit du inte får gå borde helt klart skrivas fler böcker!

4. A character who totally should've ended up with someone else.
Alla karaktärerna i Harry Potter. Jag är inte riktigt nöjd med hur parrelationerna slutade, utan upplever mest att Rowling kände sig tvingad att göra par av de karaktärer som fanns. Nope, gör om och gör rätt.

5. Totally should've ended differently.
Den bok jag självklart tänker på just nu är den ni kunde läsa recensionen av igår, nämligen Nästan som du. Sedan hade jag även önskat ett annat slut på Slutet av Mats Strandberg!

6. Totally should've had a movie franchise.
 Jag skulle gärna se en filmatisering av Björnstad av Fredrik Backman, samtidigt är jag tveksam till att en filmatisering faktiskt skulle göra boken rättvis. En stor anledning till att boken är magisk är för dess språk och det är svårt att låta det bli närvarande i en film.

7. Totally should've had a TV show.
 Jag vill se en TV show av Illuminae! Det skulle vara otroligt spännande och intressant.

8. Totally should've had only one point of view.
 E.L James gjorde en spin off på sin serie Femtio nyanser, där vi får följa Greys perspektiv. Hela den serien är onödig. Nej, det är inte flera perspektiv i en bok, men jag förstår fortfarande inte varför det skrivits en hel serie ur ett annat perspektiv, när vi redan vet exakt vad som kommer att hända.

9. Totally should have a cover change.
 Min utgåva av Pojken i randig pyjamas borde byta omslag! Det är en pocketutgåva, där det är en hopvikt pyjamas på omslaget. Det hade varit okej, om inte redigeringen av de pålagda ränderna på pyjamasen är fullständigt värdelös!

10. Totally should've kept the original covers.
 Hmm. Jag har ingen koll på de böcker som bytt omslag, så jag har faktiskt inget svar att ge på denna fråga.

11. Totally should've stopped at book one.
Serie eller författare? Serie tänker jag Liftarens guide till galaxen och sett till författare så vet jag inte.

Det visade sig vara svårare än jag trodde att svara på dessa frågorna! Har du läst detta inlägger, så gör gärna tagen och lämna en kommentar, jag är nyfiken på att se vad andra svarar!

2 kommentarer:

  1. Absolut ja på Emil Haskett! Fler böcker vill vi ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han säger sig skriva på del två, men det tar tiiiiiid. Jag är otålig!

      Radera