tisdag 8 oktober 2019

Tisdagstrion: Sverige idag.

Tisdagar betyder som vanligt tisdagstrion, anordnad av Ugglan & Boken. Denna veckas tema är något så högaktuellt som Sverige idag. Ett roligt tema, men samtidigt knixigt då min bokhylla inte innehåller de nyaste böckerna. Här kommer i alla fall min trio:

Vi börjar med Gräspojken av Christer Lundberg, som visar hur lätt det är att fastna i ett drogberoende. Detta ämne är ständig aktuellt och något som är en del av Sverige idag.

Bok två, av tre, är Nattsländan av Katerina Janouch. Denna bok är en del i serien om Cecilia Lund. Cecilia jobbar som barnmorska och denna serie får vi en inblick i det hektiska arbetsliv som många barnmorskor utstår i Sverige idag.

Harry Potter och Den flammande bägaren blir den avslutande boken i dagens trio. Dels utgör denna bok en del av Sverige idag, då det är i år som Sverige fick nya omslag på denna härliga serie. Men framför allt, idag, I DETTA NU, så släpps den illustrerade utgåvan av just denna bok!!!!! TJOHO!!!! Som vi väntat och längtat.



4 kommentarer:

  1. Det var ju ett finurligt sätt att få in Harry Potter i ett tema om Sverige idag :)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar mig den illustrerade utgåvan av min bror i julklapp. Nu gäller det att vara snäll ett tag! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, bara tills du är säker på att han köpt den ;)

      Radera