måndag 12 augusti 2019

Nyheter i bokhyllorna.

De senaste två veckorna har det flyttat in några nya böcker till bokhyllorna här hemma. Självklart vill jag dela med mig till er.

 
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban i Ravenclaw utgåvan har fått flytta hem. Jag och mannen missade helt att denna utgåva publicerats, så när vi hittade den köpte vi den på studs! Jag har nämligen turen att ha min man i samma Hogwartshus som mig själv.
Mannen är fascinerad av Johan Egerkrans böcker och när han sprang på De odöda vääääldigt billigt så köpte han hem den. Detta är kanske inte en bok i min smak, men jag tycker att den är sjukt snygg!
I många, många, många år har jag dregglat över detta omslaget av Miss Peregrin's home for Peculiar Children av Ransom Riggs. Allra helst hade jag velat ha den svenska utgåvan, men där finns bara filmomslaget. Nu tog jag tag i saken och köpte boken på engelska. Jag menar, så svår kan den inte vara att läsa.
Sista nykomlingen i bokhyllan är Apollon - eldens hemlighet av Rick Riordan. Jag har läst de två tidigare böckerna i denna serien och gillat dem väldigt mycket. När mannen såg denna boken, som av en slump, så fick den bums följa med hem!

Är du sugen på någon av dessa böcker? Vilken i sådana fall?

4 kommentarer:

  1. De odöda vill jag någon gång ha!

    SvaraRadera
  2. Egerkrans böcker är riktigt fina. Snygga illustrationer också! Riordan har jag läst några böcker av och vill väldigt gärna läsa fler! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att Egerkrans böcker är riktigt fina!
      Av Riordan har jag läst hela Percy Jackson-serien och har nu bok tre om Apollon att se fram emot :D

      Radera