tisdag 6 augusti 2019

Tisdagstrion: Katter.

Inne hos Ugglan & Boken är det dags frö tisdagstrion, något som jag väljer att hänga med på. Denna veckan är temat Katter, då det är den internationella kattdagen på torsdag. Här kommer min härliga trio.

 Harry Potter och Fenixorden, där vår kära Krumben ger sig på och äter upp Förlängningsörat.

 Vad vore väl temat katter utan Cheshire-katten (även känd som Filur-katten) ur Alice i Underlandet.
När det kom till en tredje bok hade jag slut på böcker och gav mig på dotterns böcker. Självklart finns det en katt med i denna härliga bok!

30 kommentarer:

  1. Missade totalt Harry Potter och Alice i Underlandet i mina tankar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att hålla koll på alla katter. Insåg efter att jag publicerat inlägget att jag har en hel bok med endast kattbilder...

      Radera
  2. Krumben såklart! Och Cheshire-katten! :-)

    SvaraRadera
  3. Cheshirekatten är ett utmärkt val!

    SvaraRadera
  4. Alice i underlandet var ju ett perfekt val! :) Och jag minns så väl incidenten med Krumben. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krumbens agerande får mig alltid att le. Jag hade velat ha honom i mitt liv.

      Radera
  5. Hmm, det finns ju hur många böcker med katter som helst, min trio kunde ha blivit ännu längre.
    Cheshirekatten och krumben, tänkte jag inte ens på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Efter jag publicerat inlägget kom jag på fler böcker med katter... Kanske får köra på en trio med triosar?

      Radera
  6. Cheshire-katten måste ju vara med :)

    SvaraRadera
  7. Harry Potter ja. Fina tips, tack för dem! ;)

    SvaraRadera
  8. Alice i Underlandet tänkte jag på men den kom inte med i min lista. Kul trio.

    SvaraRadera
  9. Vilka mysiga böcker du valt.

    SvaraRadera
  10. Cheshire Cat naturligtvis!!! Fast kattbajs är typ det äckligaste bajset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände att Cheshire katten var ganska självklart för mig.
      Jag har inga problem med kattbajs, men så har jag också levt med innekatt i 12 år ;)

      Radera
  11. Krumben var med i mitt första utkast, men sen blev det Findus som tog den platsen.

    SvaraRadera
  12. Åtminstone Alice i Underlandet borde man förstås ha läst, men har konstigt nog inte gjort det. Inte någon Harry Potter heller. :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du missat två spännande katter vill jag lova!

      Radera