torsdag 22 augusti 2019

Recension: Katherine-teorin.

Titel:Katherine-teorin
Författare: John Green
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidantal: 288
Handling: När det kommer till förhållanden söker sig de flesta till en viss sort. Colin Singletons sort heter Katherine. Men de är tyvärr också en sort som gör slut med Colin. 19 gånger har detta hänt, noga räknat. I kölvattnet av den senaste dumpningskatastrofen drar Colin, före detta barngeni, ut på en roadtrip med sin (enda) kompis Hassan.
Är Colin fortfarande ett geni, bara lite äldre? Kommer han att gå till historien genom att skapa en dumpningsformel som förutser när ett förhållande ska ta slut? Kommer han att vara den som gör slut nästa gång? Vi får alla svaren i Gutshot, Tennesse.




Katherine-teorin är inte den första av John Greens böcker jag läser, utan runt nummer tre eller fyra i ordningen. Som vanligt så gillar jag Greens böcker!

Katherine-teorin har något långsam start, vilket gör att jag har en liten utmaning i att komma in i boken. Dock gillar jag innehållet när den väl kommer igång. Det som tilltalar mig extra mycket är bokens nördiga inslag, men också att det förekommer fler än ett språk.

Jag gillar humor i böcker och i denna bok får Green mig att skratta högt ett par gånger, vilket jag uppskattar väldigt mycket! Jag är helt klart glad över den lässtund Katherine-teorin bjudit mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar