fredag 23 augusti 2019

Omslagspärlor 3.

Jag vill fortsätta dela med mig av mina fina omslag, så här kommer ytterligare tre omslag som jag tycker lite extra mycket om..

Anledningen till att Percy Jackson - Monsterhavet tilltalar mig och är en pärla är för dess detaljer som alla är kopplade till handlingen. Det tog mig ett par tittar innan jag fattade att det faktiskt är ett öga på bilden, men också skeppet och de som springer över bron gör att jag gillar omslaget sådär härligt mycket.

Omslaget till Illuminae har tilltalat mig från första stund. Extra mycket tilltalas jag av omslaget när skyddsomslaget är borta. Ni som vet, ni vet.

En droppe midnatt har ett häftigt omslag! Jag gillar att det är ett enkelt omslag, men samtidigt så detaljerat. Stilen som har använts till Diakités porträtt är riktigt, riktigt häftigt. Samtidigt som det är ett lugnt omslag att titta på, med bara två färger. Heja formgivaren!


2 kommentarer:

  1. Det hade inte kopplat alls hos mig att det var ett öga innan du skrev det nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att jag inte är ensam om att inte se ögat vid första anblick!

      Radera