onsdag 14 augusti 2019

Recension: Sagorna

Titel:Sagorna
Författare: Astrid Lindgren
Förlag: Rabén & Sjögren
Sidantal: 291
Handling: En antologi som innehåller samtliga sagor ur Nils Karlsson-Pyssling och Sunnanäng, de två första kapitlen ur Bröderna Lejonhjärta och Karlsson på taket flyger igen, Han färdas genom natt och dag ur Mio, min Mio samt Draken med de röda ögonen.
 
 
Jag fann denna boken på vår second-hand och tänkte att den vore mysig. Jag hade rätt! Astrid är Astrid och vad mer än mysig läsning kan man förvänta sig?
 
Jag har svårt för Karlsson på taket, men utöver det så njöt jag av varje lässtund och längtar tills den dagen mitt eget barn kan börja njuta av Astrids, ofta sorgliga, men ändock vackra berättelser.

2 kommentarer:

  1. Den har jag inte sett tidigare men det låter ju verkligen mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var mysig att läsa. Perfekt att ha på toa, haha.

      Radera