tisdag 20 augusti 2019

Tisdagstrion: Favoriter från barndomen.


Det har återigen blivit tisdag, vilket innebär att det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan har vi det härliga temat favoriter från förr. Här kommer min mysiga lista:


Den första boken är en bok snodd från min mamma (om jag minns det hela rätt) Som titeln skvallrar om så innehåller boken 365 godnattsagor. Alla sagorna är korta, ibland bara några rader, men åh så jag har läst denna bok som liten!

Även denna barndomsfavorit har sin inspiration från mamma. Hon hade några Kitty liggandes och när LillKitty då dök upp så blev jag snabbt förälskad och har läst många av böckerna. Just Halsbandet som försvann var den första boken om LillKitty som jag fick.

Den länga vägen hem är en bok som jag läst om och om igen. Jag vet att jag ofta läste den när jag låg i badet. Jag drömde om att börja med hästar och att få läsa om en flicka som tog sin häst och red 80 mil var fantastiskt.

11 kommentarer:

  1. Kittyböckerna hade nog varit roliga att läsa, men de hade röd rygg och var alltså flickböcker, så några sådana fick jag aldrig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och de böckerna med grön rygg var för pojkar?

      Radera
  2. LillKitty har jag läst några av men jag har läst mer av vanliga Kitty :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst mer LillKitty än vanliga Kitty.

      Radera
  3. Har inte läst någon av de böckerna, men kommer ihåg att Kittyböckerna var väldigt populära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kitty var väldigt populära när min mamma var liten, dock inte lika populära på 90-talet då jag gjorde läsentré.

      Radera
  4. LillKitty hade jag ingen aning om att hon fanns :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör hon och hon är självklart tokig i detektivarbete redan som liten :D

      Radera
  5. Visste inte heller att det fanns en lill-Kitty! Men stor-Kitty läste jag massor av :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. LillKitty är en riktigt härlig filur att umgås med :D

      Radera
  6. LillKitty kände jag inte till, men gamla original Kitty, eller vad man nu skall kalla det, läste man ju massor av. :)

    SvaraRadera