tisdag 13 augusti 2019

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa.

Det har blivit dags för en ny Tisdagstrio hos Ugglan & Boken. Denna veckan är temat böcker jag ser fram emot att läsa. Här kommer min trio.

Den första boken ut är Gemina - The Illuminae Files 2 av Amie Kaufman och Jay Kristoff. Jag gillade ettan väldigt mycket, dock tar det emot att börja läsa då boken är på engelska. Jag vet att jag kommer klara det, men när min möjliga lästid har minskat, så blir denna bok lidande.

Jag älskade Vindens skugga och längtar tills jag tar upp Ängelns lek av Carlos Ruis Zafon. Anledningen till att läsningen med denna bok dröjer är för att jag har hypat upp den så mycket och är rädd att bli besviken.

Det nyaste tillskottet bland olästa böcker är Apollon - Eldens hemlighet av Rick Riordan. Denna boken har jag inte hunnit läsa, då den är så nyinköpt.

25 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hela serien, som Ängelns lek är en del av, har fina omslag.

      Radera
  2. Det är så läskigt att påbörja en bok man har hypat upp så mycket! Jag hoppas du kommer tycka om den när du till slut tar upp den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det läskigt! Så den får stå kvar i bokhyllan lite till. Tids nog har jag samlat på mig modet att börja.

      Radera
  3. Riordans serie vill jag läsa! Zafrons bok också, den verkar bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Apollon väldigt mycket och har skrattat högt när jag läst del ett och två.

      Radera
  4. Svar
    1. Han är en fantastisk författare, jag kan starkt rekommendera hans böcker.

      Radera
  5. Har läst en av böckerna i Zafóns serie och vill läsa fler. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  6. Tror inte du blir besviken på Ängelns lek :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror egentligen inte jag heller, men oron finns ändå där.

      Radera
  7. Känner bara till Zafón och kommer inte riktigt överens med honom. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad med Zafón är det du inte kommer överens med?

      Radera
  8. Jag ska ju snart, äntligen, ge mig på Vindens skugga så får vi se om jag vill fortsätta läsa serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande! Du har en härlig läsning framför dig.

      Radera
  9. Ängelns skugga tyckte jag om även om Vindens skugga är favoriten. Läs alla fyra, den avslutande delen, Andarnas labyrint, är minst lika bra som första! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Målet är att läsa alla, tids nog. Det får ta den tid det tar känner jag.

      Radera
  10. The Illuminae files är en bra trilogi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första boken var riktigt bra, så ska bli spännande att läsa tvåan.

      Radera
  11. alla älskar Vindens skugga och jag upplever ett motstånd varje gång jag försöker läsa den. håller med Robert, fint omslag på Ängelns lek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det som gör att du känner ett motstånd när du börjar läsa Vindens skugga?

      Radera
  12. Riordan har vi många böcker av här hemma, men det är ungdomarnas böcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna är riktade till ungdomar, men jag tycker ändå att man får lära sig en del bra saker av att läsa dem som vuxen.

      Radera
  13. Vindens skugga tyckte jag mycket om, har sen inte blivit av att läsa Ängelns lek, ännu.

    SvaraRadera