onsdag 21 augusti 2019

The booksnob booktag.

Jag tycker att vi kör en till booktag, det är trots allt ett bra sätt för er att lära känna mig som sitter här och skriver. Denna gången är det "The booksnob booktag" som gäller.

1. Adaptation Snob: Do you always read the book before you see the movie?
Nja, det vill jag inte säga. Jag läser boken först om jag är intresserad av att läsa den. Sedan finns det en del filmer där jag har noll intresse för att läsa boken och då gör jag inte det.
2. Format Snob: if you had to choose only one format for the rest of your life - print, electronic, or audio - which would it be?
Denna frågan har jag funderat på fram och tillbaka, men jag landar till slut i ljudbok. Anledningen är för att jag då kan få gjort andra saker samtidigt och för att ljudboken är en stor hjälp i min vardag. Jag hade inte klarat mig utan den, men jag hade kunnat klara mig utan den skrivan. (och e-bok är inte nes ett alternativ.)
3. Ship Snob: would you date or marry a non-reader?
Det har jag redan gjort. Min man är ingen läsare. Han läser ibland, men inte mycket och inte ofta.
4. Genre Snob: You have to ditch one genre and never read it again, which would it be?
Det hade fått bli skräckromaner. För det läser jag ändå inte.
5. Uber Genre Snob: You only read one genre for the rest of your life, which would it be?
Är young adult en genre? I sådana fall väljer jag den. Annars vet jag inte vad jag hade valt.
6. Community Snob: Which genre do you think receives the most snobbery from the bookish community?
Tantsnusk! Eller feelgood.
7. Snobbery Recipient: Have you ever been snubbed for something you've been reading or for reading in general? 
Inte vad jag vet. Ibland för att jag läser ungdomsböcker, men sett till mitt läsliv i stort så har jag inte blivit det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar