måndag 19 augusti 2019

Recension: Drömhuset.

Titel: Drömhuset
Författare: Veronica Henry
Förlag: Printz Publishing
Sidantal: 11h 21min
Handling: Hunters Moon är det ultimata drömhuset. Det ligger bredvid en porlande flod i Peasebrook Valley i Cotswolds, och har tillhört familjen Willoughby i över femtio år. Nu är det dags för mäklaren Belinda Baxter att hitta nya ägare.
Men försäljningen av Hunters Moon öppnar dörrarna till en livstid av hemligheter. Och även Belinda blir tvungen att möta sitt förflutna.

 
Drömhuset är en sann feelgood roman! Jag känner en mysig känsla inombords, bara jag tänker på den. Att få lära känna Belinda, Sally, Alexander och alla andra är en härlig upplevelse och jag gillar hur boken berättar såväl en nutida berättelse, som en berättelse ur det förflutna.

Jag upplever att feelgood romaner lätt följer samma dramaturgi och även denna bok passar in i det facket. Dock är det också vad jag gillar med feelgood. Jag vet vad jag kommer få och sätter förväntningarna där efter.

Just Drömhuset var stundtals svår att lyssna på, då det krävs att man är med i kapitelbytena. Är man inte med i dessa byten, så blir det lätt att man missar vilken tidsperiod berättelsen utspelar sig i just då.

2 kommentarer:

  1. Håller med, det är en av sakerna jag gillar med feelgood. Man vet redan att det blir lite förutsägbart men det är det som är så skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Och som ljudbok tycker jag att det är extra bra att det är lite förutsägbart.

      Radera