måndag 26 augusti 2019

Recension:

Titel: Kärlek på menyn
Författare: Debbie Johnson
Förlag: Printz Publishing
Speltid: 9h 56min
Handling: På toppen av en klippa i Dorset ligger Café Havsbris. Ett café där människor får vara sig själva, dit främlingar kan söka sig för sällskap och där maten alltid tröstar magen. Hit kommer änkan Laura en sommar, tillsammans med sina två barn. Dels behöver hon ett jobb, och caféet kan erbjuda henne det, men framför allt behöver hon en nystart och en flykt från sorgen som riskerar att kväva henne. Det lilla samhället sveper snabbt in Laura i sin magi, och kanske finns det hopp för framtiden. Kanske kan Laura till och med lära sig älska igen.
Debbie Johnson är en brittisk författare som med lika delar humor och värme charmar läsare med sina historier. Kärlek på menyn är den första delen i en lång serie om Café Havsbris, och de unika karaktärer som vistas där.
 
 
Kärlek på menyn är ytterligare en sann feelgood-roman, precis som Drömhuset jag nyligen recenserade. Denna gången lär vi känna Laura och jag faller pladask för henne! Och hennes hund.
 
Jag gillar verkligen kärlek på menyn, då böcker som handlar om bakning och matlagning alltid kommer mig lite extra nära. Anledningen till det är för att jag själv älskar bakning.
 
Författaren gör ett fint jobb med att fånga mig som läsare och denna boken gör sig utmärkt som en ljudbok! Jag gillar hur det blandas mjukt fluffigt innehåll, med riktigt svart och tragisk handling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar